La 4a edició del Festival de Piano Toca'm tindrà lloc del 22 al 25 de maig
La programació de concerts tindrà lloc en múltiples espais i per primera vegada hi haurà un concert de piano al claustre de la Catedral
La 4a edició del Festival de Piano Toca'm tindrà lloc del 22 al 25 de maig a Tortosa. Un festival que permetrà gaudir d'estils tan diversos com la música clàssica, el jazz, pop, flamenc i fins i tot els musicals amb Daniel Anglès que serà el concert de cloenda. Avui l’alcalde de Tortosa, Jordi Jordan; la primera tinent d'alcaldia i regidora de Cultura, Mar Lleixà, i els directors del Festival, Maria Lombarte i Manel Miró, han presentat la programació a l'Aula Didàctica del Museu de Tortosa. També han assistit a l'acte la regidora de Cultura d'Amposta, Inés Martí i alguns dels patrocinadors del festival com Ercros o Zach & Decor.
Una de les novetats d'aquesta edició és que el festival s'escampa pel territori, així el Toca'm Territori arribarà a Amposta i Ascó amb l’objectiu d’exportar l’essència del Festival i així donar a conèixer mitjançant la música i la cultura, el nostre territori, amb la seua riquesa de pobles i ciutats, i, així mateix, ser un reclam turístic. Es vol fer xarxa entre els pobles, per ajudar a fomentar la col·laboració, compartir recursos i experiències i enfortir la comunitat mitjançant la música i la cultura.
"El Toca'm és un festival innovador, un festival de piano urbà que també és un reclam turístic", ha dit l'alcalde. El programa de concerts tindrà lloc en múltiples espais de la ciutat: plaça de l'Absis, plaça de la Catedral, Museu, parc de la Fira, plaça de l'Ajuntament, Pont Roig, embarcador, Reials Col·legis, plaça dels Dolors, parc municipal Teodor Gonzàlez i, per primera vegada, hi haurà un concert de piano al claustre de la Catedral.
Per la seua banda, la regidora de Cultura ha destacat el fet que el festival combina concerts d'artistes consagrats i reconeguts en l'àmbit nacional i internacional i d'artistes emergents, amb tot un seguit d'activitats artístiques paral·leles. En aquest sentit, cal destacar també el vessant social i educatiu del Toca'm, que any rere any apropa el piano a l'alumnat de les escoles i als col·lectius més vulnerables, com els hospitals i les residències geriàtriques, i que enguany inicia a més una col·laboració amb l'Associació de Trastorn de l'Espectre Autista.
Finalment, entre les activitats paral·leles hi ha el Toca'm Social, Toca'm Belles Arts, Toca'm Literari, Toca'm Terrats, Toca'm dansa, Toca'm inclusiu, Toca'm va a les escoles, Toca'm didàctic, Toca'm de pianistes, la segona edició del Concurs d'Aparadors, concerts d'alumnes dels Centres d’ensenyament superior del Liceu i ESMUC i la “BICITECLA” que amenitzarà els carrers i els bars de la ciutat.