Preguntes freqüents (FAQ)
Per què fem els Pressupostos Participatius 2017?
Els Pressupostos Participatius són un mecanisme de participació i gestió del municipi, mitjançant el qual la ciutadania pot proposar i decidir sobre la destinació d’una part dels recursos municipals per a inversions del Pressupost 2017 establint així un canal efectiu de democràcia participativa.
Com puc obtenir més informació?
Al web de l’Ajuntament de Tortosa (
www.tortosa.cat).
Al telèfon 977 585 805.
Per correu electrònic
sac.tortosa@tortosa.cat.
Presencialment al Servei d’Atenció al Ciutadana (SAC), en horari de dilluns a divendres de 9h a 14h, i dijous de 16.30h a 18.30h.
Com puc participar?
Podeu participar de les següents formes:
- informant-vos a la sessió de presentació.
- presentant el formulari de les propostes, presencialment o via online.
- participant en la sessió de debat.
- participant en la votació.
- assistint a la sessió de tancament, on es retrà compte del resultat.
Qui pot fer propostes?
Podran fer propostes totes aquelles persones residents i empadronades al municipi de Tortosa.
Quantes propostes puc fer?
Cada persona podrà presentar un únic formulari amb un màxim de 3 propostes.
Criteris que han de complir les propostes.
- Que facin referència als nuclis de Tortosa, els Reguers i Vinallop. S’exceptuen els àmbits territorials de les EMD, ateses les competències de les quals disposen.
- Que siguin legals.
- Que facin referència a competències directes i assumides per l’Ajuntament.
-
Que no tinguin un cost superior a:
- Tortosa ciutat: 130.000€.
- Els Reguers: 10.000€.
- Vinallop: 10.000€.
- Que siguin concretes i avaluables econòmicament.
- Que tinguin la consideració d’inversions.
- Que siguin viables tècnicament, és a dir, que no existeixin impediments tècnics per a executar la proposta i que aquesta s’ajusti a la normativa jurídica vigent, en base a les valoracions realitzades pel personal tècnic municipal.
- Que no plantegin accions insostenibles, és a dir, que no comprometin les necessitats i les possibilitats de desenvolupament de les generacions presents i futures.
- Que no plantegin accions d’exclusió social.
- Que siguin d’interès general.
- Que les propostes incorporin la seva localització.
- Que vagin acompanyades de les dades identificatives de la persona que les realitza (nom i cognoms, telèfon de contacte i correu electrònic, si se’n disposa), per tal de poder aclarir possibles dubtes.
Com i on presento les propostes?
- Presencialment: Oficines d'atenció a la ciutadania de l'Ajuntament de Tortosa i dels pobles, al Centre Cívic i a la Biblioteca Marcel·lí Domingo.
- Online: a través del formulari disponible al web municipal.
Quan puc presentar les propostes?
El termini durant el qual es poden presentar les propostes és del 6 al 17 de març, ambdós inclosos, en els horaris habituals d'atenció al públic.
Què és la valoració tècnica i qui la fa?
Els serveis tècnics municipals realitzaran la valoració en base als criteris, la viabilitat tècnica i econòmica de les propostes auxí com, el compliment dels criteris establerts a la guia.
Una vegada valorades es divulgaran a través dels mitjans disponibles a nivell municipal, per tal que la ciutadania en tingui coneixement i pugui votar-les posteriorment.
Quines propostes es podran votar?
Totes les que s'hagin formulat i compleixin els criteris establerts.
Qui pot votar?
Podran fer-ho totes aquelles persones que a data 31 de desembre de 2016 tinguin 16 anys o més i constin, en aquella data, empadronades al municipi de Tortosa.
Quantes propostes puc escollir?
Cada persona només podrà votar un cop.
Es podrà escollir fins un màxim de tres propostes.
Quan i on es podrà votar?
La votació es realitzarà de forma presencial i acreditant la identitat. (DNI, NIE, passaport o carnet de conduir).
Les dates de votació seran:
- del 28 d’abril a l’1 de maig en el marc de la Fira ExpoEbre, en un estand habilitat per a l’ocasió.
- del 2 al 6 de maig (de dimarts a dissabte) als següents llocs:
Ajuntament de Tortosa |
Servei d'Atenció Ciutadana, plaça Espanya 1 |
- de dimarts a dissabte de 9 a 14 hores. |
- dijous de 17 a 20 hores. |
- dissabte de 17 a 20 hores. |
  |
EMD Bítem |
Servei d'Atenció Ciutadana, travessia Mossèn Jacint Verdaguer, 23 |
- de dimarts a divendres de 8 a 14 hores. |
- dimarts i dimecres de 16 a 20 hores. |
- dissabte de 9 a 14 hores. |
  |
EMD Campredó |
Servei d'Atenció Ciutadana, Carrer d'Escardó Valls, 10 |
- de dimarts a divendres de 9:30 a 14 hores. |
- dimarts i dijous de 16:30 a 19 hores. |
- dissabte de 9 a 14 hores. |
  |
EMD Jesús
|
Servei d'Atenció Ciutadana, pl. Immaculada, 1 |
- de dimarts a divendres de 9 a 14 hores. |
- dijous de 16:30 a 19 hores. |
- dissabte de 9 a 14 hores. |
  |
Els Reguers
|
Oficines Municipals, C. Cabassers, 26-28 |
- de dimarts a divendres de 9 a 13 hores. |
- dissabte de 9 a 14 hores. |
  |
Vinallop
|
Oficines Municipals, pl. Divina Pastora, 2 |
- dijous de 17 a 20 hores. |
- dissabte de 9 a 14 hores. |
Quan es coneixeran els resultats de la votació?
En la sessió de presentació pública del divendres 2 de juny de 2017.
Els resultats de la votació es donaran a conèixer pels canals habituals d'informació.