ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent
Ajuntament de Tortosa
Ajuntament de Tortosa
Traducció

Nota de premsa

Publicat el 21/02/2013
L'Ajuntament renova el conveni amb Càritas, que gestiona el Menjador Social i les ajudes als més necessitats

L'Ajuntament de Tortosa ha renovat els convenis amb Càritas Interparroquial per al manteniment del servei de menjador social i amb la Fundació Casa d'Acollida, per garantir la prestació del suport als més desafavorits. Càritas Tortosa, amb 350 socis, és una de les ONG més arrelades a la ciutat, juntament amb Creu Roja. Les dificultats que actualment passen moltes famílies junt amb les diferents accions que ha impulsat Càritas darrerament, han despertat l'esperit solidari de molta gent que ha acabat dedicant una part del seu temps a fer de voluntaris de l'entitat. Més de 200 persones van participar en la recollida de 40.000 quilos d'aliments en la diada del Gran Recapte. Una cadena humana, amb més de mil participants, un sopar i un concert solidaris, van acabar recaptant més de 5.000 euros. El menjador social Mossèn Sol, el projecte més emblemàtic de Càritas, ha ampliat dies i nombre de comensals, de manera que ara es reparteixen dos-cents menus a la setmana, amb un nombrós equip de voluntaris que fins i tot té llista d'espera.



El nou director de Càritas Tortosa, Joan Zaragoza, ha fet balanç aquest de l'activitat de l'entitat durant 2012 i ha avançat alguna de les iniciatives que volen posar en marxa aquest any. L'han acompanyat l'alcalde de Tortosa, Ferran Bel, i la tinent d'alcalde de l'àrea de Serveis a les Persones, Ana Algueró. L'Ajuntament de Tortosa destina aquest 2013 un total de 17.000 euros al manteniment del menjador social i 27.000 euros a la casa d'acollida, aquesta última gestionada per la Fundació Casa d'Acollida. Aquest any s'ha destinat un 10 per cent més en els dos casos. L'alcalde ha volgut destacar que aquests recursos acaben multiplicant-se per 4 o per 5 gràcies al treball de voluntaris i col'laboradors.



Càritas Tortosa estima que actualment hi ha unes 700 famílies que regularment requereixen els serveis de l'ONG. Uns serveis que reben d'acord amb l'informe preceptiu de l'assistent social, que fa una valoració individualitzada de cada cas. Una de les prioritats en l'atenció són els infants, a qui es presta ajuda en matèria de menjar, medicaments i material escolar. El director de Càritas, Joan Zaragoza, afirma que més enllà de l'ajuda puntual que pot rebre una família, l'objectiu es trencar el cercle viciós de la família desestructurada, amb patrons de conducta que acaben passant de generació en generació. "Treballem amb els més menuts perquè puguin anar a l'escola, ben menjats i en les mateixes condicions que els seus companys".



Zaragoza també ha explicat que el menjador social "Mossèn Sol", que va inaugurar-se el maig de 2010, ha ampliat dies i nombre d'usuaris. Ara està obert de dilluns a divendres i cada dia se serveixen 40 menús. Cada dia hi ha cinc voluntaris diferents que participen en el servei de dinar. El director de Càritas explica que en els últims mesos hi ha hagut un important increment de persones que ha demanat de participar com a voluntari, fet que ha obligat a crear una llista d'espera.



Una altra de les iniciatives que ha posat en marxa Càritas és un nou rober al carrer Montcada, on tothom qui ho vulgui pot portar roba i calçat que no necessiti. L'ONG el reparteix entre els seus usuaris, també d'acord amb els criteris dels tècnics. En breu ampliaran el servei a botiga a preus simbòlics.



El banc d'aliments, les campanyes de suport a la gent gran o el treball en xarxa que permet conèixer els usuaris de Càritas a tot l'Estat, són altres de les iniciatives que l'entitat està treballant.