ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent
Ajuntament de Tortosa
Ajuntament de Tortosa
Traducció

Nota de premsa

Publicat el 07/03/2012
La 68 edició de la fira Expoebre posa l'accent en el turisme, l'empreneduria, l'artesania i el medi ambient

L'Ajuntament ha presentat avui una imatge completament renovada de Fira Tortosa, el mateix dia que ha donat a conèixer el cartell de la 68 edició d'Expoebre i les seves principals línies de treball. La marca Fira Tortosa va lligada ara a un rectangle de color blau amb diferents compartiments interns, configurant les lletres F i T, que evoquen la forma i interior del Pavelló Firal. La nova imatge corporativa s'incorpora des d'ara a tot el material promocional de les fires i esdeveniments que s'aixopluguen sota la marca Fira Tortosa. Aquest és el cas d'Expoebre, la fira de les Terres de l'Ebre que, sense deixar de ser multisectorial, aposta per quatre sectors econòmics concrets: el turisme, l'empreneduria, l'artesania i el medi ambient. El tinent d'alcalde de Promoció de la Ciutat i president de Fira Tortosa, Emili Lehmann, i el director de Fira Tortosa, Ramon Ferrando, han presentat aquest matí els detalls del renovat certamen firal, que es farà entre els dies 28 d'abril i 1 de maig.



Lehmann ha volgut aclarir que Expoebre manté l'esperit multisectorial, però posant l'accent en quatre sectors amb la voluntat clara de potenciar-los en properes edicions. Tres d'aquests àmbits ja s'han abordat en els anys anteriors, com és el cas del medi ambient, l'artesania i l'empreneduria. Enguany s'incorpora el turisme. Els quatre àmbits tindran una clara diferenciació estètica entre ells, a l'estil del que ja es feia amb el Saló Ebreambient.



Pel que fa precisament al Saló Ebreambient, aquest any estarà dedicat a la mobilitat sostenible i hi tindrà un protagonisme especial tot allò relacionat amb el transport sostenible, com els vehicles híbrids, el foment de la bicicleta i les rutes sostenibles. Els III Premis Ebreambient a la Sostenibilitat mantenen les tres categories (projectes, productes i estratègies) i n'incorporen una de nova, la dels projectes sorgits d'escoles d'art i disseny.



L'àmbit d'artesania, que fins ara era merament expositiu, es reforça amb la promoció de la venda directa. I el racó de l'empreneduria, en el seu tercer any, també s'impulsa amb activitats de networking.



Una de les principals novetats d'Expoebre serà l'apartat de turisme, que vol ser paraigua d'aquelles empreses del sector i afins que podran compartir un mateix espai dins del Pavelló Firal. Emili Lehmann ha destacat aquesta iniciativa com un important repte que passa per resituar els expositors existents i, sobretot, captar-ne de nous gràcies a aquest nou enfocament més comercial.



Finalment, el president de Fira Tortosa ha destacat que, a diferència de l'edició passada, enguany no hi haurà obres que dificultin l'accés al Pavelló Firal per la vora del riu, de manera que la zona lúdica d'Expoebre i la pròpiament expositiva quedaran plenament integrades. Lehmann, encara que sense precisar, ha avançat que es mantindran preus de les entrades i estímuls per mantenir i atreure nous expositors.