ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent
Ajuntament de Tortosa
Ajuntament de Tortosa
Traducció

Nota de premsa

Publicat el 21/06/2011
L'Ajuntament aprova la nova organització municipal en la primera sessió plenària del mandat

Aquest dimarts s'ha celebrat el Plenari d'aprovació de l'organització municipal del mandat (2011-2015) que s'acaba d'encetar. Entre els acords adoptats en aquest primer Ple hi ha la creació de cinc noves comissions informatives -i supressió de les anteriors- que es corresponen amb les cinc àrees en què ha passat a organitzar-se l'Ajuntament: Serveis al Territori, Serveis a les Persones, Promoció de la Ciutat, Serveis Centrals i Espai Públic. Cadascuna d'aquestes comissions estarà composada per vuit regidors: 3 de CiU, 1 del PSC, 1 d'ERC, 1 d'ICV, 1 del PP i 1 de PxC.



En aquesta sessió plenària també s'ha aprovat la retribució als regidors i als grups municipals. Cada grup polític percebrà una aportació mensual fixa de 250 euros i de 125 euros per regidor, la qual cosa suposa una rebaixa del 22 per cent respecte el mandat anterior. Les indemnitzacions per assistències generaran uns ingressos mensuals que en el cas dels regidors d'oposició representa 870 euros mensuals, els regidors d'oposició que siguin portaveus percebran 1.105 euros al mes. Els regidors de govern rebran 1.250 euros mensuals, que en el cas dels tinents d'alcalde s'incrementarà fins als 1.800 euros.



Quant a les dedicacions dels regidors de govern, es mantindrà la parcial de l'alcalde amb 59.784 euros i n'hi haurà una de completa per al tinent d'alcalde d'Espai Públic, Domingo Tomàs, amb 48.000 euros. En total, l'Ajuntament de Tortosa destinarà 107.784 euros anualment a dedicacions, la qual cosa representa un estalvi del 39% respecte l'anterior mandat (177.750 euros) i una rebaixa del 46% si ho comparem amb la despesa anual que hi dedicava l'equip de govern del mandat 2003-2007, que pujava a 202.000 euros. Si ho comparem per mandats complets de quatre anys, l'estalvi del mandat 2011-2015 respecte el quatrienni 2007-2011 serà de 279.000 euros, i si ho fem respecte el mandat 2003-2007 l'estalvi total és de 377.000 euros.



Pel que fa als funcionaris eventuals, el present mandat arrenca amb la novetat de la creació d'un cap de gabinet d'alcaldia, que prestarà suport a l'alcalde i coordinarà l'acció de govern. Es mantenen com a eventuals el cap d'unitat de màrqueting i comunicació, i el gerent, malgrat que aquesta última plaça no es cobrirà com a mínim fins a l'1 d'octubre després que la persona que l'ocupava fins ara, Cèsar Saura, hagi cessat de les seves funcions per reincorporar-se a l'empresa privada.