Lleixà celebra les aportacions addicionals de la Generalitat per a la Clínica Terres de l'Ebre i l'hospital de Jesús
El pressupost del govern català per al 2026 també preveu 300.000 euros per a la millora de la plaça d'Alfons XII i altres partides amb impacte a Tortosa
L'alcaldessa de Tortosa, Mar Lleixà, ha fet una valoració molt positiva de l’aprovació del pressupost de la Generalitat per al 2026. En este sentit, Lleixà ha remarcat que l’aprovació ha sigut el fruit d’una "negociació intensa, amb la idea clara de fer avançar Catalunya i millorar la vida de les persones". "El Govern disposa ara de recursos per respondre a les diferents crisis que viu el país, i per tant ara és l’hora de desplegar els acords. Uns pressupostos que són fruit del consens entre el PSC, els Comuns i ERC, als que malauradament Junts va votar-hi en contra", ha assenyalat l'alcaldessa.
En clau local i territorial, Lleixà ha destacat que el nou pressupost de la Generalitat aposte per reforçar i garantir la viabilitat i el futur dels hospitals municipals de Tortosa. "Celebrem que s'hagin previst aportacions addicionals per a la Clínica Terres de l’Ebre i l’Hospital de la Santa Creu de Jesús", ha afirmat l'alcaldessa. "Hem iniciat converses per reordenar el model a la Regió Sanitària de les Terres de l'Ebre, i mentrestant garantir la sostenibilitat econòmica dels dos centres, amb 385.000 euros per a la Clínica Terres de l’Ebre i 353.000 euros per a l’Hospital Santa Creu de Jesús", ha afegit.
En la mateixa línia, Lleixà ha celebrat que la Generalitat haja declarat prioritari el projecte del nou Hospital Universitari de les Terres de l’Ebre, en paral·lel a l’ampliació de l'actual Hospital Universitari de Tortosa Verge de la Cinta i a la construcció dels ascensors que en breu connectaran el centre hospitalari amb el centre de Tortosa. Per al govern municipal, la mesura de declarar prioritari el nou hospital, que s'ha de construir als terrenys del raval de Sant Llàtzer, reforça l’aposta per un sistema sanitari més resolutiu, proper i integrat a les Terres de l’Ebre, alhora que també s’impulsa l’arribada dels estudis de Medicina al campus de la URV.
D’altra banda, el pressupost de la Generalitat també preveu 300.000 euros per finançar la millora de la plaça d’Alfons XII. Lleixà també ha destacat que hi ha altres partides del pressupost de la Generalitat que tenen un impacte positiu en Tortosa: el pla director urbanístic del polígon Catalunya Sud; les reformes a l'edifici històric del jutjat de Tortosa: la millora de l'eix de l'Ebre (C-12) entre Amposta i Vinallop; l’ampliació de l’Hospital Universitari de Tortosa Verge de la Cinta; les millores energètiques a l’institut Dertosa; la construcció de la casa Barnahus; la rehabilitació de l'antiga Sinagoga, o les obres de l’institut escola El Temple, així com la seua inclusió al Pla Clima, per adaptar el centre als efectes del canvi climàtic.
"Tenir uns pressupostos nous sempre és molt important, tant als pobles i a les ciutats, com a la Generalitat, per al conjunt del país. Les necessitats són moltes i diverses, i amb uns pressupostos aprovats i actualitzats totes les institucions podem avançar millor que amb uns comptes prorrogats", ha valorat l'alcaldessa, que ha comparegut amb els portaveus dels grups municipals de Movem Tortosa-PSC, Jordi Jordan, i d'Esquerra, Maria Jesús Viña.