El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha presentat avui a Tortosa el projecte de la Via Verda de les Terres de l'Ebre, que suposa l'ampliació de la via verda de la Terra Alta i del Baix Ebre des de Tortosa fins a Amposta i Sant Carles de la Ràpita i la connexió amb les vies ciclistes del Delta, tot aprofitant carrils bici existents i infraestructures ferroviàries que han quedat en desús. La presentació s'ha fet a l'Ajuntament de Tortosa, acompanyat de l'alcalde, Ferran Bel, i altres autoritats.
Aquesta actuació significarà ampliar la via ciclista existent amb 24 quilòmetres més, fins arribar als 99 km fins a la desembocadura de l'Ebre i als 73 km fins a Sant Carles de la Ràpita.
Actualment, a les Terres de l'Ebre, hi ha les vies per a ciclistes següents:
? Via verda de la Terra Alta, amb una longitud de 27 quilòmetres, que uneix Arnes amb el Pinell de Brai
? Via verda del Baix Ebre, amb una longitud de 22 quilòmetres, continuació de l'anterior fins a Tortosa
? Vies ciclistes del Delta de l'Ebre, amb una longitud d'uns 37 quilòmetres d'itineraris pels dos marges del riu fins a la desembocadura i també disposa de diverses rutes cicloturístiques amb itineraris compartits amb vehicles.
L'objectiu de l'actuació que ara s'impulsa és configurar una xarxa per a vianants i ciclistes amb un alt valor històric, natural i paisatgístic, alhora que esdevenir un revulsiu econòmic. El projecte d'ampliació de les vies ciclistes a les Terres de l'Ebre, en fase avançada de redacció comporta una inversió de 5,8 MEUR.
El traçat es pot dividir en tres trams: enllaç Roquetes ? Vinallop; Vinallop ? Amposta i Amposta ? Sant Carles de la Ràpita. En general, la secció de la nova via verda serà de 3 metres d'amplada, amb una berma a cada costat de 0,5 metres cadascuna.