Tortosa ha gairebé duplicat el nombre de visites turístiques durant els primers nou mesos de 2014, amb un creixement del 87% respecte el mateix període de 2013. El nombre de visitants que han passat per algun dels punts d'informació de les oficines de turisme municipal ha crescut un 61% i ha superat els 26.000. Aquests importants registres s'expliquen per les diferents campanyes de promoció impulsades per l'Ajuntament, la centralització de l'oficina de turisme a l'antic escorxador, i amb la constatació d'una major implicació de la iniciativa privada, ha explicat l'alcalde de Tortosa, Ferran Bel, qui ha presentat el detall d'aquestes dades acompanyat del regidor de Turisme, Alfredo Ferré i del gerent del Pla de Foment Turístic, Josep Moragrega.
En la comparativa mensual s'observen uns creixements molt importants al juliol (Festa del Renaixement) i també a l'agost, un mes que tradicionalment no obté grans registres. Setmana Santa també creix i, el més important, hi ha una línia de creixement al llarg de tot el període, més enllà de l'estacionalitat pròpia que marca el calendari.
Pel que fa al perfil del visitant, el 60% té una edat superior als 45 anys, el 56% són parelles i el 24,5% correspon a famílies amb canalla. Quant a la seva procedència, el 45,7% són catalans, el 29,1% de la resta d'Espanya i el 25% restant de l'estranger. D'aquests últims, el 53% són francesos, seguits de Regne Unit (11,8%) i Alemanya (9,3%). Finalment, a l'hora de pernoctar, el 44,7% ho fa a Tortosa, el 35% a la resta de les Terres de l'Ebre, el 10,6% a la Costa Daurada i el 9% a zona de Vinaròs i Peníscola.
A l'hora de valorar aquestes dades, l'alcalde ha insistit en la relació causa-efecte amb les campanyes de promoció de la ciutat als mitjans, l'acció de street marketing a Barcelona per promoure la Festa del Renaixement, l'exposició itinerant sobre els actius turístics de la ciutat i les Terres de l'Ebre, i també les iniciatives dutes a terme en col'laboració amb el sector privat, com la que es va fer amb el celler del Pinell a la zona de Cambrils i Salou, o la més de recent "DTapes" promoguda per la Cambra de Comerç. Ferran Bel considera que "cal continuar perseverant i insistint que en el disseny de les activitats que organitzem des de la ciutat, tant el sector públic com privat, s'ha de tenir present al turista". L'alcalde considera que el sector privat "està molt més musculat i ofereix avui una carta de serveis al turista superior a fa només uns anys". Pel que fa al finançament de noves campanyes, Ferran Bel ha avançat que els pressupostos municipals incorporaran una partida similar a la de l'any anterior i que s'està treballant per buscar línies de col'laboració amb altres administracions, en línia amb la del Pla de Foment de Turisme, que en els últims tres anys s'ha fet amb la Generalitat.