L'Ajuntament de Tortosa i el Celler Cooperatiu del Pinell de Brai han posat en marxa una campanya de promoció conjunta per tal de donar a conèixer la seva oferta turística entre els visitants de la Costa Daurada, en particular Cambrils, Salou i La Pineda. Es tracta d'una acció dirigida als turistes que s'allotgen en aquesta àrea amb l'objectiu de proposar-los sortides d'un o dos dies a les Terres de l'Ebre, amb una oferta combinada d'enogastronomia, cultura i patrimoni. Ajuntament i Celler Cooperatiu han presentat aquest dijous el contingut d'aquesta campanya promocional a Cambrils, en un acte en el qual han participat l'alcaldessa de Cambrils, Mercè Dalmau, l'alcalde del Pinell de Brai, Lluís Melich, el tinent d'alcalde Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Tortosa, Emili Lehmann, el regidor de Turisme de Tortosa, Alfredo Ferré, i els germans Francesc (xef del Torreó de l'Indià-1 estrella Michelín) i Joaquim López Gilabert.
La campanya consisteix en l'edició de 20.000 fulletons, editats en sis idiomes (cat, cas, ang, fra, rus, ale), que es podran trobar durant tota la temporada d'estiu als expositors dels hotels membres de l'Associació Hotelera de Salou, Cambrils i la Pineda, així com en altres establiments i equipaments turístics de la Costa Daurada. Malgrat que és una iniciativa pensada per a desplaçaments de turistes amb vehicle propi, també és accessible a grups organtitzats que viatgen amb autocar.
El material gràfic mostra el celler cooperatiu del Pinell, obra de Cèsar Martinell, deixeble d'Antoni Gaudí. Englobat entre el modernisme i noucentisme, l'arquitecte va fer de l'estètica un principi compatible amb la utilitat productiva que buscaven els cooperativistes del poble. El museu del celler mostra els utensilis, tines i maquinari amb què s'elaborava el vi i l'oli a començaments de segle XX. El celler continua elaborant vi de gran qualitat, que pot degustar-se seguint les recomanacions de personal qualificat. El restaurant del celler ofereix plats amb productes de proximitat, supervisats pel xef Fran López.
Tortosa presenta els seus principals actius patrimonials en aquests flyers, amb la Festa del Renaixement com a principal element de promoció de la ciutat. Entre les propostes als visitants, destaca la via verda, la proximitat dels parcs naturals dels Ports i del Delta de l'Ebre, o el Camí de Sant Jaume. Els diferents equipaments de la ciutat, com el Museu, el Centre d'Interpretació del Renaixement, la Catedral de Santa Maria, els Reials Col'legis, el Centre d'Interpretació de la Setmana Santa, els Jardins del Príncep o el Mercat municipal, completen la proposta.