ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent
Ajuntament de Tortosa
Ajuntament de Tortosa
Traducció

Nota de premsa

Publicat el 10/02/2011
L'Ajuntament estrena un nou Servei d'Atenció Ciutadana que estalvia temps d'espera a l'usuari i agilitza els tràmits
La millora en la gestió del padró ha permès reduir el cens de 2.400 persones en 3 anys

L'Ajuntament de Tortosa ha posat en marxa un nou Servei d'Atenció Ciutadana (SAC) que suposa una millora molt notable en el servei públic, ja que els usuaris han vist reduït el temps d'espera i la durada de les consultes. Des de començaments d'aquest mes de febrer, les persones que accedeixen a l'Ajuntament obtenen un número d'un expenedor i passen a una sala d'espera, situada al patí central. A través d'una pantalla, i també per megafonia, són cridats a ser atesos en una de les taules, en funció del servei que demanen. Amb aquesta reestructuració, la major part dels usuaris de l'Ajuntament poden resoldre els seus tràmits a la planta baixa de l'edifici, des d'incidències a la via pública, fins a autoritzacions per crema, recollida de certificats, padró d'habitants, registre de parelles de fet, llicències d'activitat, autoritzacions a la via pública, gestió urbanística, gestió cadastral o gestió d'ingressos, entre d'altres. En la primera setmana d'utilització del nou sistema de gestió de cues s'han atès 890 persones, la major part de les quals (62%) han hagut d'esperar menys de 5 minuts per ser atesos. L'alcalde de Tortosa, Ferran Bel, i la regidora de Governació, Rosa Cid, han presentat avui els detalls del nou SAC i han proporcionat algunes dades rellevants del servei.



El canvi del SAC, segons l'alcalde, dignificarà l'espera dels ciutadans i en reduirà la durada. "Fer aquest pas, que pot semblar molt senzill, ha suposat una feina molt important a nivell intern i una reorganització que ens ha de permetre ser més àgils i més eficients, per tal d'oferir un millor servei públic".



Ferran Bel ha aprofitat la compareixença per donar algunes dades del registre i del padró. Així, durant tot l'any 2010, l'Ajuntament de Tortosa va registrar 27.194 entrades generals al Registre, es van fer 32.000 atencions telefòniques i 30.000 atencions personalitzades. Quant al padró, l'alcalde ha recordat que fa 3 anys es va iniciar un procés de millora de la gestió que ha conduït a una regularització del cens, que es tradueix en una reducció de 2.400 persones entre baixes d'ofici, per caducitat o per no renovació. Una altra dada significativa són els empadronaments de ciutadans d'altres països, que han passat dels 3.235 l'any 2007 als 1.048 de 2010. Les renovacions padronals, que fins al 2007 gairebé no se'n feien a l'Ajuntament de Tortosa, es va passar de 255 el 2007 a 1.555 el 2008. Les altes per naixement s'han reduït el 2010 per primera vegada en set anys, i aquest any passat es van situar en 407.