La segona campanya dels Bons Tortosa supera els resultats i genera un impacte econòmic d'1,5 M€ al comerç local
Durant l'octubre es van fer 24.222 compres amb els vals de descompte, el que suposa un increment de l'11,6% respecte l'edició passada
La iniciativa de l'Ajuntament de Tortosa per a incentivar l'activitat comercial i de serveis a la ciutat durant l'octubre va finalitzar amb resultats que milloren la primera edició de la campanya: els Bons Tortosa van generar durant l'octubre d'enguany un total de 24.222 vendes, fet que es tradueix en una injecció econòmica d'1.478.173,35 euros al comerç local i els serveis. Els resultats incrementen en un 11,6% l'impacte respecte al 2021, quan es van efectuar 21.708 compres amb un import d'1.324.902,23 euros.
L'alcaldessa de Tortosa, Meritxell Roigé, s'ha mostrat molt satisfeta per este resultat, superior a la previsió inicial: "El fet que hagen incrementat tant les vendes com l'impacte econòmic mostra l'acceptació que la campanya té entre la gent de Tortosa i també de la resta de municipis, que han vingut a la ciutat atrets per la possibilitat de gaudir d'estos descomptes", ha remarcat l'alcaldessa.
Això s'ha traduït en la procedència de la clientela: el 58,25% d'usuaris dels Bons són de la mateixa ciutat de Tortosa, mentre que la resta, el 41,75% són d'altres municipis. "Esta presència de tanta gent de fora de Tortosa, gairebé la meitat de la que han comprat durant la campanya dels Bons, ens permet seguir reforçant la capitalitat comercial de la nostra ciutat", ha afegit Meritxell Roigé. De la clientela de fora de Tortosa, una bona part són de les Terres de l'Ebre tot i que també n'hi ha de la resta de la demarcació i de zones pròximes, com Castelló, així com de la resta de Catalunya i de l'Estat espanyol.
L'Ajuntament va destinar un total de 400.000 euros del pressupost municipal per tal que la ciutadania pogués disposar de vals de descompte de 5 euros, que podien fer efectius per cada 15 euros de compra. Això implicava un impacte de com a mínim 1,2 M€, multiplicant per tres l'aportació municipal. L'èxit de la campanya ha fet que esta quantitat s'haja multiplicat gairebé per quatre.
La campanya dels Bons Tortosa és possible amb la implicació de la Cambra de Comerç de Tortosa, que du a terme tota la logística necessària, i de la Federació Comercial, Serveis i Hostaleria, Tortosa Més, que hi implica tot el sector. El gerent de la Cambra, Francesc Minguell, ha destacat que esta edició ha tingut una àmplia distribució entre sectors comercials, amb la moda, el tèxtil, l'alimentació o la restauració com els que han tingut més activitat, però també amb un ampli ventall que abasta àmbits com els de la perfumeria, la floristeria, farmàcia, joguines o fins i tot gimnasos, entre d'altres.
De la seua banda, la presidenta de Tortosa Més, Maria José Ferré, apunta que la campanya ha sigut "molt positiva" ja que suposa un estímul per a l'activitat ordinària. En este sentit, el sector assenyala que habitualment l'octubre sol ser un mes amb una activitat inferior, ja que es troba entre mig de campanyes fortes com la de rebaixes d'estiu o la de Nadal, i que l'activació dels Bons suposa un impuls durant unes setmanes de menys intensitat.