ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent
Ajuntament de Tortosa
Ajuntament de Tortosa
Traducció

Nota de premsa

Publicat el 03/06/2021
Més de 250 alumnes d’escoles de música de Tortosa participaran, amb cinc concerts, al festival SIMFÒNIC
El dissabte 12 de juny, a partir de les 18 h, estudiants de tot Catalunya i de les Balears faran més de 100 concerts de manera simultània
Dissabte que ve, 12 de juny, més de 250 alumnes d’escoles de música i entitats musicals de Tortosa participaran en l'onzena edició del festival SIMFÒNIC. Els concerts es duran a terme a partir de les 18 h en diferents espais de la ciutat. Es podran seguir de manera gratuïta, amb les restriccions pròpies de la situació sanitària actual.

Enguany es realitzaran 25 concerts a la província de Tarragona, cinc dels quals tindran lloc a la ciutat de Tortosa, en el marc de la Capital de la Cultura Catalana 2021. Estaran repartits en diferents emplaçaments de la ciutat. A les 18.30 h començaran tres recitals: un, a la plaça de l'Absis, a càrrec de l'escola Labinota (per assistir-hi cal reservar prèviament al whatsapp 696 705 421); un altre, a l'exterior del teatre auditori Felip Pedrell, a càrrec de l'Escola Municipal de Teatre; el tercer, a l'exterior de la Casa de la Música (c. Enric d'Ossó, 16), a càrrec de l'Escola Municipal de Música de Tortosa. Poc després, a les 19 h, la pèrgola de Jesús acollirà el recital de l'Escola Pública de Música Manuel Martínez i Solà. A les 20.30 h, el claustre del Casal Tortosí serà l'escenari del concert de gòspel del Cor Flumine (reserva al whatsapp 621 233 788).

L'onzena edició del festival SIMFÒNIC compta amb l’apadrinament del grup Stay Homas, formació revelació durant el confinament. La seua cançó 'Gotta be patient' sonarà a tots els recitals, de manera simultània a les 19 h.

SIMFÒNIC aplega més de 5.000 estudiants d’escoles de música i entitats musicals de Catalunya i les Balears, que faran més de 100 concerts de manera simultània. La iniciativa està impulsada per l’Associació SIMFÒNIC, amb l’objectiu de visualitzar la tasca que realitzen les escoles de música, entenent l’aprenentatge musical com una inversió en educació i aconseguint que els jóvens músics siguen els protagonistes.