ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent
Ajuntament de Tortosa
Ayuntamiento de Tortosa
Traducción

Nota de prensa

Publicada el 21/03/2023
L’Hospital Santa Creu inicia una col·laboració amb la Casa d’Acollida per oferir àpats als seus usuaris
Aquesta setmana, l’Hospital Santa Creu ha posat en marxa dos projectes de caire social, relacionats amb l’aprofitament alimentari
El primer va adreçat a col·laborar amb l’activitat de la Casa d’Acollida de Tortosa, en favor de les persones que estan de pas per la ciutat. El centre de salut, de titularitat municipal, facilitarà deu racions diàries de menjar per a poder atendre les necessitats d’aquest servei assistencial. Ho farà, aprofitant que l’hospital cuina diàriament per a les persones residents o les que hi estan ingressades i, d’aquesta manera, estendrà el nombre de dinars per poder-los adreçar a la Casa d’Acollida.

Les racions seran individualitzades i amb envasos d’un sol ús, per facilitar el treball de la Casa d’Acollida i el transport del menjar. Cada carmanyola estarà degudament etiquetada amb el nom del plat, la data de producció, així com els al·lèrgens i la descripció del tipus de carn. L’alcaldessa de Tortosa i presidenta del Consell d’Administració, Meritxell Roigé, ha remarcat que, amb aquesta acció, «l’Hospital Santa Creu aporta un granet d’arena per tal d’ajudar a totes aquelles persones més desafavorides. Una acció que se suma a allò que el municipi ja fa, en el marc del conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Tortosa i la Casa d’Acollida».

La iniciativa d’oferir aquests àpats va sorgir de membres de la mateixa plantilla del centre: l’octubre passat, la Casa d’Acollida va fer un crida a la ciutadania per tal d’impulsar les donacions de productes de primera necessitat, com ara roba interior i aliments. Davant d’aquest reclam, professionals de l’Hospital Santa Creu van recollir la proposta i van plantejar-ne la viabilitat. La directora gerent de l’Hospital Santa Creu, Matilde Villarroya, ha reconegut la iniciativa de la dietista i nutricionista, Patrícia Martínez, i del responsable de restauració, Marc Veyga, que van liderar la idea. «Quan ens la van explicar, de seguida ens hi vam posar a treballar per a fer-la possible perquè ens feia molta il·lusió poder col·laborar per prestar aquesta col·laboració amb finalitat social», ha explicat.

Per la seua banda, mossèn Membrado, responsable de la Fundació Casa d’Acollida Puríssima Concepció Victòria, l’encarregada de la gestió del centre, s’ha mostrat satisfet davant d’aquest programa. «La donació d’aliments és una tasca rellevant, perquè ajuda a persones que ho necessiten i és un exemple per a la resta de la societat», ha detallat, «la nostra Casa d’Acollida és de les més importants en el territori comprès entre Castelló i Tarragona, i accions solidàries com aquestes posen en valor la dedicació d’institucions com l’Hospital Santa Creu», ha remarcat.

Pel que fa a la segona iniciativa vinculada amb el menjar, es tracta de donar sortida als àpats que ofereix diàriament el servei de cafeteria de l’Hospital Santa Creu i que no es consumeixen. Mitjançant l’aplicació Too Good To Go (traduït, Massa Bo Per Ser Llençat), es posa a disposició de totes les persones usuàries de l’APP alguns dels plats que no s’hagin consumit al restaurant del centre hospitalari: «Que els plats que preparen a cuina s’acabin o no depèn de si els acompanyants dels familiars ingressats es queden a menjar al centre aquell dia. Un fet que no podem saber amb antel·lació, com sí que sabem amb els plats que preparem per a la gent hospitalitzada. Per tant, amb aquesta plataforma podem esgotar aquest menjar del menjador i combatre el malbaratament alimentari. A la vegada, també podem fer que famílies amb dificultats econòmiques puguin tenir dos plats calents a casa, per un preu molt econòmic», ha explicat Matilde Villarroya.

Cada dia, la quantitat de menjar pot variar. Per això, el lot que s’ofereix a través de l’aplicació també canvia. Està conformat per dos plats, que compleixen els criteris d’una dieta variada i equilibrada. Pel que fa al preu, representa una rebaixa respecte dels 12 euros que costaria a la cafeteria, a un preu de 3,99 euros, la xifra que determina la mateixa plataforma. L’horari de recollida és de 18 hores a 19.30 hores, prèvia sol·licitud a través de l’aplicació.