ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent
Ajuntament de Tortosa
Ayuntamiento de Tortosa
Traducción

Nota de prensa

Publicada el 19/09/2016
L'oficina de turisme de Tortosa registra un 20% més de peticions d'informació durant 2016

Els diferents punts d'atenció turística de Tortosa (Museu, Jardins del Príncep i Centre d'Interpretació del Renaixement) han registrat un 20 per cent més de sol'licituds d'informació durant aquest 2016, en dades de gener a agost, passant de les 5.710 del mateix període de l'any passat a les 6.873 d'enguany. El volum total de visitants atesos s'ha situat en 25.834 (+5,2%). El regidor de Turisme, Josep F. Monclús, ha fet un primer balanç de l'activitat turística a la ciutat, una vegada tancat el mes d'agost.



Dels registres de l'oficina de turisme es dedueixen indicis de desestacionalització, amb un repartiment més equilibirat de les visites fora dels mesos d'estiu i Setmana Santa, objectiu compartit per la majoria de destinacions. Pel que fa a pernoctacions, i segons dades dels mateixos hotels, es detecten increments gairebé durant tots els mesos, però mantenint els millors registres els mesos de temporada alta, amb una ocupació a l'agost del 67,19% (+8,72%), al juliol del 50,10% (+2,81%) i al març (Setmana Santa) del 40,33% (+7,98%). El turisme cultural, amb un 70%, seguit a distància pel turisme de natura i actiu (21,6%) indica les principals preferències dels visitants. El perfil del turista continua sent eminentment familiar i amb un origen principal del conjunt de Catalunya 46,23% (+1%), resta de l'Estat 31,32% (+1,37%) i estranger 22,44% (-2,33%). L'àrea metropolitana de Barcelona es manté com un dels principals mercats emissors (57,25%) en el conjunt català, mentre que de la resta de l'Estat figuren el País Valencià, Madrid i Euskadi com les comunitats d'on rebem el major número de visites. Pel que fa al turista estranger, es detecta una recuperació dels mercats francès, que representa un 50,29% del total, seguit del britànic (10,24%) i holandès (9,37%). La gran majoria dels visitants atesos s'allotgen en hotels (81,76%), seguit d'autocaravana (9%).



El regidor de Turisme ha volgut destacar els increments globals de registres i una tendència cap a la desestacionalització, amb un manteniment del perfil de turista familiar. Monclús s'ha referit a la recuperació del llaüt "Lo Sirgador" com a producte turístic i, malgrat no disposar encara de dades definitives, l'operador es mostra optimista amb la seva consolidació.