ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent
Ajuntament de Tortosa
Ayuntamiento de Tortosa
Traducción

Nota de prensa

Publicada el 25/02/2014
El Servei d'Urgències de la Clínica Terres de l'Ebre, entre els més ben valorats de Catalunya pels usuaris

En l'enquesta que el CatSalut fa anualment entre els hospitals de Catalunya, la Clínica Terres de l'Ebre (CTE) ha quedat més ben posicionada que la mitjana dels centres catalans ens tots i cadascun dels 31 ítems valorats pels usuaris. Aquests ítems inclouen comoditat i condicions, temps d'espera i de visita, tracte personal dels professionals, informació rebuda pels usuaris i els familiars, intimitat, organització i resolució del problema. La valoració global dels usuaris del servei d'urgències de CTE és de 8,09 sobre 10 sent la mitjana dels hospitals catalans de 7,64 i un 84,5% dels usuaris tornaria a aquest servei d'urgències, sent la mitjana de Catalunya del 83%.



L'alcalde de Tortosa, Ferran Bel, ha explicat que "un any després de l'adquisició de la Clínica Terres de l'Ebre per part de l'Ajuntament de Tortosa, i amb la gestió del Grup Sagessa, les dades que es desprenen d'aquest estudi indiquen que s'estan fent les coses bé i que cal continuar treballant en la mateixa línia".



L'Ajuntament de Tortosa, mitjançant la societat municipal Tortosa Salut SL, va adquirir el gener de 2013 la Clínica Terres de l'Ebre (CTE), amb la gestió del Grup Sagessa, que també gestiona l'Hospital de la Santa Creu de Jesús. D'aquesta manera, l'històric centre hospitalari, situat al barri de Ferreries, ha passat a ser un equipament públic cent per cent entrant a formar part de la xarxa de salut pública de Tortosa i les Terres de l'Ebre.



El centre ha obtingut una valoració igual a la màxima observada de Catalunya en: comoditat de la sala d'espera (89,2% per la CTE i 68,9% per la resta de Catalunya), comoditat del lloc de visita (94,8% - 83%), informació que necessitava de la malaltia (98,9% - 92,7%), del perquè de l'ingrés si era el cas (100% - 94,8%), el temps total a urgències (85,6% - 61,6%) i la predisposició a tornar (84,5% - 83%).



En els casos de temps d'espera fins veure el metge (85,9% - 62,1%), comoditat de la sala d'espera (89,2% - 68,9%) i el temps total a urgències (85,6% - 61,6%) el resultat de l'enquesta supera la mitja de Catalunya per més de 20 punts de diferència en el percentatge de satisfacció.



Entre altres ítems amb resultat estadísticament significatiu superior a la mitjana catalana hi trobem l'organització del servei d'urgències (91,8% - 78,3%), les condicions del lloc on va ser atès (94,8% - 83%), la comoditat de la llitera (98,7% - 81,3%), la possibilitat d'estar amb els acompanyants (94% - 85,1%) i si va rebre la informació que necessitava de la malaltia (98,9% - 92,7%).



La valoració global dels usuaris del servei d'urgències de CTE és de 8,09 sobre 10 sent la mitjana dels hospitals catalans de 7,64 i un 84,5% dels usuaris tornaria a aquest servei d'urgències, sent la mitjana de Catalunya del 83%.