ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent
Ajuntament de Tortosa
Ayuntamiento de Tortosa
Traducción

Nota de prensa

Publicada el 03/05/2013
La URV elabora un pla amb 80 accions per posicionar Tortosa com la gran destinació patrimonial de Terres de l'Ebre

Convertir Tortosa en la gran destinació patrimonial de les Terres de l'Ebre, aprofitant l'època del Renaixement i la navegació fluvial com a principals reclams turístics del municipi, sense renunciar a elements complementaris com el turisme actiu i de natura. Aquesta és la principal recomanació que fa l'estudi "Informe sobre estratègia turística al municipi de Tortosa", que ha elaborat la Universitat Rovira i Virgili (URV), per encàrrec de l'Ajuntament de Tortosa, en el marc del Pla de Foment Turístic, que finança la Generalitat de Catalunya i el propi ajuntament. Dirigit pel Dr Juan Antonio Duro, director de la Càtedra d'Economia Local i Regional de la URV, l'estudi identifica el patrimoni històric i cultural de Tortosa com a producte prioritari per explotar el municipi turísticament. També han participat en aquest estudi el Dr. Francesc X. Farré, així com el Dr. Antonio Paolo Russo i la professora Núria Gil. Aquest migdia s'han presentat els detalls d'aquest estudi a Expoebre, en un acte presidit per l'alcalde de Tortosa, Ferran Bel, que ha comptat amb la presència dels redactors de l'informe i del regidor de Turisme, Alfredo Ferré.



El document s'emmarca dins d'altres processos de planificació territorial i sectorial, tant a nivell de Terres de l'Ebre com de Catalunya, i parteix del potencial de desenvolupament turístic de la ciutat en termes de creació d'empreses i d'ocupació. A partir d'una diagnosi tècnica i de les aportacions de diferents actors locals s'estableix un pla d'acció format per més de 80 mesures adreçades a convertir Tortosa en un hub turístic de les Terres de l'Ebre, a través de la coordinació públic-privada a nivell de destinació turística.



La URV contextualitza el potencial turístic de Tortosa en l'actual marc de crisi econòmica, els mercats emergents, el paper de Barcelona com a destinació i també com a mercat emissor, i fa una diagnosi dels punts forts i els febles per determinar quines han de ser les línies de treball. L'informe aposta per "convertir Tortosa en la gran destinació patrimonial de les Terres de l'Ebre i d'obligada visita per al mercat nacional", i fer-ho "amb criteris de sostenibilitat i amb l'aprofitament òptim dels recursos turístics disponibles". Es plantegen fins a set línies estratègiques, entre les quals impulsar l'extensió de la Festa del Renaixement al llarg de l'any-una línia en la qual l'Ajuntament ja està treballant, continuar la regeneració del centre històric, treballar per sol'licitar el reconeixement de Tortosa com a Patrimoni Mundial de la UNESCO, potenciar la navegació fluvial, continuar en la millora de la connectivitat de la via verda, i posar en valor el parc natural dels Ports. L'informe també posa en evidència la necessitat de millorar les connexions ferroviàries, les carreteres i la necessitat d'una major oferta hotelera singular i de qualitat. En l'àmbit de la comercialització, s'assenyala que cal crear paquets turístics, fer més captació de turistes de Costa Daurada i Camp de Tarragona, així com de l'àrea de Barcelona, i fer més promoció, especialment a través d'instruments TIC. Finalment, l'informe de la URV fa un seguit de recomanacions en matèria d'informació, seguiment i avaluació, governança, finançament i societat.