ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent
Ajuntament de Tortosa
Ayuntamiento de Tortosa
Traducción

Nota de prensa

Publicada el 14/09/2012
L'eix de l'Ebre anirà finalment soterrat al tram urbà de Tortosa i evitarà les afectacions de l'anterior traçat pel Canalet

Després d'anys de controvèrsia, de l'oposició de l'Ajuntament de Tortosa a l'anterior proposta de traçat, i del compromís del Govern de la Generalitat que la variant de la C-12 al seu pas per Tortosa es consensuaria amb els municipis afectats, aquest matí s'ha presentat la proposta que enterra definitivament el traçat que malmetia una important zona habitada del Canalet i del terme de Roquetes. La solució passa per mantenir el traçat actual però soterrant el tram urbà de Tortosa, situat entre l'escola de Ferreries i poc abans d'arribar a Jesús. A la zona de Vinallop, l'autovia es desplaça al costat del canal per evitar majors afectacions. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, acompanyat dels alcaldes de Tortosa, Ferran Bel, i de Roquetes, Francesc Gas, ha presentat avui el projecte a l'IDECE.



L'actuació constarà de tres trams: un situat entre l'encreuament de Vinallop i el pont de la carretera sobre el canal de la dreta de l'Ebre, en què es construirà una autovia de tipus interurbà; un altre que anirà del pont de la C-12 sobre el canal de la dreta de l'Ebre i la rotonda del pont del Mil'lenari, on es preveu fer-hi una autovia urbana; i finalment el tercer tram, entre aquesta rotonda i Jesús, on la calçada ja està desdoblada i es realitzaran diverses millores de la travessera d'aquesta via, entre les quals el soterrament de dos carrils, mentre que els altres dos discorreran en superfície. El cost previst de tota l'actuació, que en breu es presentarà a informació pública, és de 72 milions d'euros.



El conseller ha afirmat que la proposta és tècnicament viable, funcional, garanteix la connectivitat, i és fruit del diàleg entre totes les parts. També ha assegurat que el Govern vol portar el projecte fins al tràmit previ a la licitació, a l'espera que la disponibilitat pressupostària permeti posar l'obra en el calendari d'execució. "Aquest és un projecte prioritari per al Govern perquè és un projecte d'inversió en desenvolupament i d'equilibri territorial."



L'alcalde de Tortosa ha resumit el projecte assegurant que "és una solució bona per al territori i òptima per a Tortosa". Bel ha recordat que un dels compromisos del govern municipal que presideix era fer més permeable la ciutat, trencant la barrera del riu, de l'antic traçat ferroviari i de la C-12 a Ferreries, "i tot això ja ho estem fent". L'alcalde ha abundat en el nou espai urbà que es generarà gràcies al soterrament de l'autovia al barri de Ferreries, "que aprofitarem per generar un gran nou espai públic, amb aparcaments però sobretot pensat per a les persones". Ahir a la nit, l'alcalde i la regidora de Serveis al Territori, Meritxell Roigé, es van reunir amb els veïns per informar-los del nou projecte, que van rebre amb molt bons ulls.



De la seva banda, l'alcalde de Roquetes ha qualificat el projecte de "molt beneficiós", tant per a Tortosa com per a Roquetes, en l'apartat de connectivitat però també perquè deixa d'hipotecar el desenvolupament industrial de la seva ciutat, que es veia afectat per l'anterior proposta de variant.



Actualment està molt avançada la redacció del projecte constructiu que s'ha presentat avui i posteriorment s'iniciarà el procés d'informació pública, d'acord amb la normativa. En el tractament previst per a la carretera C-12 al seu pas pel terme municipal de Tortosa entre Vinallop i Jesús es poden distingir tres trams:



1. Tram situat entre l'encreuament de Vinallop i el pont de la carretera C-12 sobre el canal de la dreta de l'Ebre. Té una longitud aproximada de 2 quilòmetres i es preveu la formació d'una autovia de tipus interurbà, separada de la carretera actual (que continuarà existint per donar servei al trànsit local d'accés als diferents indrets ja comunicats actualment per la carretera). La secció de la nova autovia estarà formada per dues calçades separades per un mitjana amb barrera de formigó. Cada calçada tindrà dos carrils de 3,5 metres, un voral exterior de 2,5 metres i un voral interior d'1 metre. El traçat s'ha previst per