ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent
Ajuntament de Tortosa
Ayuntamiento de Tortosa
Traducción

Nota de prensa

Publicada el 22/07/2010
L'equip de govern aposta per potenciar les zones de vianants

La plaça de l'Ajuntament així com els carrers del seu entorn i les places Ramon Cabrera i Emili Sanz, fins al límit amb el carrer Teodoro Gonzalez, han d'acabar sent espais només per a vianants. Aquesta és una de les principals propostes que fa el Pla de Mobilitat Sostenible i que l'alcalde ha avançat que assumeix com una possibilitat en el moment en què l'eliminació de places d'aparcament per la peatonalització d'aquest nou àmbit pugui ser contrarrestada amb la posada en funcionament dels nous aparcaments amb què el govern municipal està treballant. L'alcalde de Tortosa, Ferran Bel, i el regidor de Mobilitat, Valentí Marín, han presentat les principals conclusions del Pla de Mobilitat Energèticament Sostenible, que ha elaborat una consultoria externa.



El Pla ha fet un estudi de camp durant l'any 2009 i part d'aquest 2010 i ha elaborat un seguit de propostes de millora en la mobilitat a peu i en bicicleta, en la creació de nous espais per a vianants, en la millora de l'accessibilitat per a persones amb mobilitat reduïda, en la creació de nous aparcaments dissuassoris, i de millora de la rotació d'aparcaments en superfície. L'alcalde ha volgut puntualitzar que una part d'aquestes propostes les ha posat o les està posant en marxa l'Ajuntament, algunes estan en estudi i unes altres queden descartades.



Pel que fa a la conversió de carrers en zones de vianants, l'alcalde ha explicat que l'Ajuntament ha consolidat la peatonalització del centre comercial i ho està fent amb el nucli antic, a mesura que avancen les obres d'urbanització dels carrers en el marc del PINCAT. Una altra de les propostes, que Ferran Bel ha titllat de "valenta i innovadora" és la creació de carrers per a vianants en tot el voltant de l'edifici de l'Ajuntament, fins al límit amb el carrer Teodoro González. De fet, en breu començaran les obres d'urbanització del carrer Sant Pere, trav. la Parra i pl. Ramon Cabrera. L'alcalde ha dit que aquest projecte "no té marxa enrera", en el benentès que abans de tirar-ho endavant hauran d'haver entrat en funcionament els nous aparcaments que el govern municipal impulsant al centre de la ciutat (pl. Mossèn Sol, edifici Delegacions, pl. Carrilet), ja que la mesura obligarà a eliminar algunes desenes de places d'aparcament.



El regidor de Mobilitat ha explicat que el Pla també planteja ampliar l'actual zona blava d'aparcaments, al barri del Temple. La proposta que fa el Pla de Mobilitat "no és assumible" per aquest govern, ha matisat l'alcalde, ja que si bé es planteja fer noves places de zona blava per l'avinguda Generalitat, en cap cas serà més enllà del carrer Rosselló o pels carrers adjacents, com planteja l'estudi.



En l'àmbit del transport públic, Valentí Marín ha afirmat que el Pla de Mobilitat proposa ampliar la L1 fins al barri de Sant Llàtzer i dins del nucli urbà de l'EMD de Jesús. "Estem en converses amb el Departament de PTOP de la Generalitat, ja que per tirar endavant aquesta proposta caldria un nou bus."



Els carrils bici són una de les altres propostes del Pla. L'Ajuntament vol acabar aquest mandat amb 4,5 km nous de carril bici, que permetran enllaçar les dues ribes de riu, quan l'Estat executi la prolongació de la via verda pel pont del ferrocarril. Actualment, l'equip de govern està construint el carril bici dels portals de Ciutat, després d'haver creat el tram del Temple entre el passeig de Ribera i el canal de l'Esquerra. La Diputació de Tarragona va posar en marxa un altre tram entre Tortosa i Roquetes. Finalment, el Pla de Mobilitat planteja posar en marxa nous passos de vianants, davant les propostes dels col'lectius de persones amb mobilitat reduïda. Alguns d'aquests passos ja s'han fet.