L'Ajuntament de Tortosa potencia el turisme gastronòmic com eina de desenvolupament sostenible
Es presenta el Llibre Blanc del Turisme Gastronòmic, una actuació del Pla de Sostenibilitat Turística en Destinacions, finançat amb fons Next Generation
L'Ajuntament de Tortosa ha presentat avui el Llibre Blanc del Turisme Gastronòmic, una publicació que pretén donar d'eines al sector de la restauració, el comerç, l'agroalimentari i els agents turístics amb l'objectiu d'enfocar el turisme gastronòmic com una eina de desenvolupament sostenible i respectuosa amb la singularitat local. "Amb aquesta publicació volem fer valdre el ric patrimoni gastronòmic del nostre municipi i del conjunt de les Terres de l'Ebre", ha manifestat l'alcalde de Tortosa, Jordi Jordan, durant l'acte de presentació que ha tingut lloc al saló de plens de l'Ajuntament i en què també ha participat la regidora de Turisme, Sònia Rupérez, i el coordinador de la publicació, l'antropòleg Marc Ballester.
"Cal reivindicar la nostra identitat culinària, els nostres productes, les nostres receptes i aconseguir que siguin un element també que ens permeti captar visitants, molts dels quals ja ho fan atrets per la riquesa del nostre patrimoni arquitectònic, el paisatge, les nostres tradicions i la nostra cultura", ha dit l'alcalde. La publicació és una de les actuacions finançades amb el Pla de Sostenibilitat Turística en Destinacions 'Tortosa, el passat és una aventura', finançat amb fons Next Generation. L'obra reivindica el ric llegat culinari de Tortosa i la seua identitat gastronòmica.
La primera part del llibre, amb el títol 'Identitat i patrimoni gastronòmic a Tortosa', defineix la singularitat de la gastronomia local i fa un recull de productes, del model de distribució i de la restauració, així com de receptes tortosines. Les flors de carabassera, els bunyols d’abadejo, les sopes de frígola, les borraines o el panoli, són alguns dels productes i receptes que apareixen en el document.
Pel que fa a la segona part del llibre, inclou un seguit de propostes per posicionar l’oferta de turisme gastronòmic com la creació de la marca la 'cuina de la memòria'; la difusió del patrimoni gastronòmic de Tortosa i la cohesió del sector. "Aquesta publicació ens permetrà potenciar la nostra destinació, adreçant-nos a aquells visitants que organitzen els viatges i programen les seues activitats tenint en compte el patrimoni cultural gastronòmic de la destinació", ha dit la regidora de Turisme, Sònia Rupérez. Entre les activitats previstes hi ha un calendari d’activitats i esdeveniments gastronòmics, tallers i tastos per a professionals i el públic general, així com iniciatives de comunicació per potenciar la imatge de Tortosa en l'àmbit gastronòmic.
Per la seua banda, el coordinador del llibre blanc, Marc Ballester ha destacat que han participat una quarantena de persones vinculades a la gastronomia tortosina en la seua elaboració, així com les línies de treball que marca el document. "És un document obert, un punt de partida per treballar el turisme gastronòmic a la ciutat", ha dit Ballester.
Finalment, l'alcalde ha agraït a totes les persones que han fet possible aquesta publicació, que es pot consultar al web www.tortosaturisme.cat