El Defensor de la Ciutadania tanca el primer any al capdavant de la institució amb disset queixes resoltes
Manolo Cardona presenta el balanç d'atencions fetes des del seu nomenament, al novembre del 2020, que s'han vist condicionades per les mesures de la covid-19
El Defensor de la Ciutadania de Tortosa, Manolo Cardona, ha presentat este dilluns el resultat de la seua tasca al capdavant de la institució. Ho ha fet en un ple extraordinari a l'Ajuntament de Tortosa, davant la corporació municipal. Del resum de la seua acció des del novembre del 2020, quan va ser nomenat al càrrec, Cardona ha asenyalat que ha recepcionat 19 queixes, 9 consultes i 5 suggeriments. Amb la mediació que ha dut a terme amb els diferents departaments de l'administració local ha aconseguit que 17 d'estes queixes quedessen resoltes, mentre que dos més no han pogut satisfer la demanda ciutadana per l'aplicació de les ordenances municipals vigents.
Manolo Cardona ha apuntat que el primer any com a Defensor s'ha vist marcat pels "mesos difícils" com a conseqüència de la covid-19, que ha suposat la reducció de la interacció social i la necessitat de fixar cita prèvia per poder atendre la ciutadania que requeria els seus serveis. D'altra banda, el Defensor ha agraït la col·laboració que ha rebut per part del personal de l'Ajuntament de Tortosa per a resoldre les queixes, consultes i suggeriments rebuts, i ha aprofitat la seua intervenció per a recordar novament a la ciutadania la seua dedicació com a garant que els seus drets són respectats per l'administració local: "la meua tasca vol ajudar a subsanar aquelles actuacions en les quals la ciutadania de Tortosa veja que s'han produït greuges o que els seus drets no han sigut respectats adequadament", ha incidit el Defensor de la Ciutadania.
Una contribució que l'alcaldessa de Tortosa, Meritxell Roigé, ha agraït que Cardona acceptés fer, "de manera desinteressada i en uns moments complicats per la pandèmia, que ha trasbalsat totes les administracions i també l'Ajuntament de Tortosa", ha recordat.
Els diferents grups municipals també han valorat positivament la tasca del Defensor de la Ciutadania. Els portaveus de la CUP i de Movem han assenyalat la necessitat de donar més difusió de la figura per tal que la població tortosina conega la possibilitat d'acudir-hi quan hi ha algun problema amb l'adminstració local. També des de Ciutadans han reconegut la faena altruista i el bon tracte que sempre dispensa Manolo Cardona. De la seua banda, el PSC ha remarcat la complexitat de la tasca del Defensor, que ha de fer front a queixes de la gent que vol solucions, una tasca, han apuntat, que esdevé una garantia al servei de la ciutadania. Per a Junts per Tortosa, la figura del Defensor denota un senyal de maduresa democràtica que fa que l'administració local treballe constantment per oferir un millor servei.
L'oficina del Defensor de la Ciutadania està a la disposició de les persones que demanen mediació en relació als seus drets els dimarts de 10 a 12 h. Es pot concertar visita al telèfon 977 585 850 o a defensor@tortosa.cat.