Tortosa posa en marxa una campanya per promoure el comerç local que remarca la proximitat amb la clientela
Amb el lema 'T'hem trobat a faltar', els establiments remarquen la importància del vincle amb la ciutadania per seguir fent gran el comerç de la ciutat
Des d'aquest dijous, diversos espais de Tortosa mostren cartells de grans dimensions amb un missatge ben clar: 'T'hem trobat a faltar'. És la manera com els comerciants volen agrair la confiança de la clientela amb les botigues i establiments de la ciutat, i també serveix per subratllar la importància d'aquest vincle, ara que ja ha començat el camí de tornada a la normalitat després de l'aturada provocada pel confinament.
La campanya forma part de les accions impulsades per l'Ajuntament de Tortosa en col·laboració dels agents econòmics de la ciutat per a l'impuls de l'activitat, una vegada passats els mesos de més restriccions per la pandèmia. Aquest matí, l'alcaldessa de Tortosa, Meritxell Roigé, i el tinent d'alcalde i regidor de Promoció Econòmica, Sisco Pepió, acompanyats dels presidents de les diverses agrupacions comercials, amb la presidenta de la Federació de Comerç i Serveis al capdavant, Maria José Ferré, han presentat la imatge de la campanya. Una composició que, precisament, té els presidents de les agrupacions comercials com a protagonistes, simbolitzant cadascuna de les activitats comercials que hi ha a Tortosa.
"Durant el confinament ja vam treballar intensament amb el comerç local per impulsar accions per al manteniment de l'activitat, com la creació d'una Taula Econòmica per implementar accions per a la reactivació. També l'aprovació de les bases que ens permetran subvencionar amb 400 euros a totes les empreses que es van veure obligades a aturar l'activitat, així com la gratuïtat de la primera hora d'aparcament a la zona blava, que es posarà en funcionament d'aquí a poques setmanes. Així mateix, vam implementar un directori d'empreses actives que seguien oferint serveis durant el confinament, i vam impulsar una primera campanya per xarxes socials que posava de manifest la importància dels establiments de proximitat", ha recordat l'alcaldessa. Ara, ha afegit Meritxell Roigé, l'Ajuntament segueix treballant per posar en marxa durant els pròxims mesos altres accions, com una plataforma digital de tot el comerç tortosí (marketplace), una targeta moneder per fidelitzar la clientela, o el suport a la digitalització dels comerços locals.
Tot plegat va en la línia de donar suport els establiments de proximitat, remarcant el caràcter de "gran centre comercial a l'aire lliure que caracteritza Tortosa", subratlla l'alcaldessa. En aquest sentit, la presidenta de la Federació Comercial i de Serveis, Maria José Ferré, ha assenyalat que "ara, més que mai, mantenim la confiança en la gent de Tortosa i de tot el territori per mantindre actiu el gran comerç que tenim a la nostra ciutat".
A més de veure's en diversos punts de la ciutat amb grans lones, la campanya també serà present als aparadors dels comerços, així com a través de les xarxes socials. El disseny de la campanya ha anat a càrrec de l'empresa Bluverd.