ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent
Ajuntament de Tortosa
Ajuntament de Tortosa
Traducció

Nota de premsa

Publicat el 20/04/2021
El taller de futbol sala del programa europeu BRIDGES promou la cohesió social a través de la pràctica esportiva
La proposta s’emmarca en l’eix esportiu de la iniciativa europea d’abast europeu BRIDGES que es desenvolupa a Tortosa des de l’any passat
A principis del 2020, la ciutat de Tortosa i la Unió de Consells Esportius de Catalunya (UCEC) es van convertir en la representació catalana del projecte europeu BRIDGES, una iniciativa dedicada a promocionar les comunitats inclusives a Europa i a afavorir la integració dels diferents grups locals a través de l’organització d’activitats esportives, culturals i de voluntariat. La pandèmia mundial sobrevinguda pel covid-19 i el conseqüent confinament de la població van interrompre les activitats del programa mentre que d’altres es van haver d’adaptar als requeriments sanitaris del moment.

Amb la reformulació del calendari, aquest 2021 s’han reprogramat les activitats que l’any passat no es van poder dur a terme i s’han adaptat a les noves circumstàncies i requeriments sanitaris. L’activitat de futbol sala és una de les que s’ha pogut reprendre aquest any amb la participació dels alumnes de les escoles Remolins i La Mercè de Tortosa i que ha anat a càrrec del Club Esportiu Futsal Tortosa. “El nostre club esportiu té una part molt important quant a activitats de caire social. Com a coordinador i seguint la tasca que vol portar a terme l’actual junta directiva, qualsevol mena d’ajut social que podem oferir, sigui quin sigui, ens reconforta com a club i a nivell personal. En aquest darrer cas, és una satisfacció enorme poder participar en un projecte com aquest, i més, poder fer-ho treballant amb xiquets”, expressa Cisco Folqué, coordinador del Futsal Tortosa.

L’activitat, que s’ha desenvolupat mantenint els grups de classe classe, ha mantingut l’interès de tots els alumnes dels centres que l’han dut a terme, malgrat les aturades derivades de les restriccions arran del covid-19. “Fa poc vam demanar als alumnes que participen a l’activitat si els faria il·lusió fer unes jornades en què poguessin participar les dues escoles que la realitzen i tots van respondre que sí. Això et reconforta i et fa pensar que ho estàs fent bé perquè els xiquets i xiquetes volen continuar participant en aquest projecte”, assenyala Folqué.

Aquesta és una de les parts positives del projecte BRIDGES: la implicació i la cohesió social que afavoreixen les activitats que es duen a terme. En aquest sentit, la represa de les sessions esportives no se la va perdre cap dels xiquets dels que les van iniciar en el seu moment a principis del 2020, abans del confinament. “Quan els planteges de fer una activitat fora de l’horari lectiu, tots volen participar. Els agrada socialitzar, relacionar-se amb altres xiquets, intercanviar cultures i oblidar possibles dificultats econòmiques i socials que puguin tenir a casa”, indica el coordinador del Club Esportiu Futsal Tortosa.
Tal com assenyala Folqué, els infants que participen en aquesta activitat probablement no poden pagar quotes en altres equips de futbol sala i, en aquest cas, BRIDGES els ofereix l’oportunitat de practicar aquest esport. “Hi ha cultures que no deixen que les xiquetes juguin a futbol però si ho fan a la escola, aquest problema no existeix. En el cas de les dues escoles en què duem a terme les sessions de futbol sala, hi ha una mescla de cultures que podrien comportar certa problemàtica però, d’aquesta manera, amb activitats d’aquest tipus, els xiquets se n’adonen que les diferències no han d’existir i que tots són iguals”.

En aquest sentit, i en totes les vessants en què s’ha desenvolupat –esportiva, cultural i de voluntariat–, el projecte BRIDGES ha col·laborat a facilitar la cohesió i la convivència intercultural, així com a desenvolupar el sentit solidari i de respecte entre tots els participants. “Hem d’aconseguir una societat en què tots siguem iguals i amb les mateixes oportunitats. Projectes com BRIDGES ajuden a intentar-ho. Si pots donar un cop de mà als centres escolars dels barris més marginals de la ciutat perquè els xiquets i les xiquetes puguin interactuar sense cap mena de problema, això també facilitarà que els pares i mares d’aquests infants interactuïn entre ells. Al final, s’acabarà afavorint la convivència d’aquests barris i, evidentment, també de tota la ciutat”, remarca Folqué.