ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent
Ajuntament de Tortosa
Ajuntament de Tortosa
Traducció

Nota de premsa

Publicat el 03/07/2018
Aigua consum zero o la millora de l'eficiència energètica, entre els projectes impulsats per Serveis Socials
L'Ajuntament presenta la memòria de serveis socials on destaquen projectes per abordar situacions de solitud no volguda o atencions a les necessitats bàsiques
El govern municipal ha presentat avui la memòria de Serveis Socials i Drets Civils de l'any passat en una roda de premsa en la qual han participat l'alcaldessa Meritxell Roigé, i la regidora i tinent d'alcalde de l'àrea, Maria Jesús Viña. Entre les dades més significatives destaquen les 3.974 atencions dutes a terme pels equips bàsics d'atenció social o els 121 expedients tramitats de dependència, amb 93 nous plans individuals d'atenció (PIA).

Entre altres projectes promoguts per l'àrea de Serveis a les Persones, l'alcaldessa Meritxell Roigé ha explicat projectes pioners i innovadors com és 'Aigua consum Zero' que es fa juntament amb l'empresa municipal Aigües de Tortosa. Gràcies a la implantació de sistema de telelectura de comptadors d'aigua es va oferir la possibilitat de controlar el consum a gent que viu sola. D'aquesta manera, si es detecta que durant un dia no han obert cap aixeta es dóna una alerta a serveis socials que contacta amb l'usuari. Així mateix, i pel que fa a l'abordatge de la pobresa energètica, l'Ajuntament ha iniciat un projecte pilot Fem Eficiència Comunitària (FEC) on es fan auditories energètiques, s'analitzen les factures dels subministraments i s'assessora a les famílies per millorar els seus hàbits domèstics i l'empoderament de les famílies.

D'altra banda, també es continua treballant amb el Projecte especial d'acompanyament i atenció a la gent gran del nucli antic, amb 67 usuaris, i i el Projecte "Sempre Acompanyats", juntament amb Creu Roja i l'Obra Social 'la Caixa', amb 48 casos, en què s'aborden situacions de persones d'edat avançada que viuen soles.

El Centre Obert Sant Francesc, d'atenció a infants i adolescents, va atendre un total de 43 joves. Aquest servei canviarà a partir d'aquest any, tal i com ha explicat la regidora Maria Jesús Viña ja que es crea el Servei d'Intervenció Socioeducativa (SIS). De les 35 places actuals es passarà a 16 per a infants de 0 a 3 anys, 55 per a adolescents, i 25 per a famílies. Pel que fa al Servei d'Atenció a les Dones (SIAD), l'any passat es van atendre 90 dones que van rebre assessorametn psicològic i/o jurídic. El Servei d'Acollida i Atenció d'Urgència, adreçat a dones sotmeses a situacions de violència masclista i als seus fills, i també amb cobertura per a totes les Terres de l'Ebre, va atendre 5 dones i 2 menors.

Quant a recursos bàsics, el menjador social "Mossèn Sol" va atendre el 2017 un total de 88 persones De la seva banda, la casa d'acollida va allotjar 1.862 transeünts. De manera complementària al menjador social de Càritas, 24 persones del col·lectiu de gent gran van poder gaudir dels dinars del programa "Compartim Taula", que presten les residències Onada i Sant Miquel Arcàngel.

Pel que fa a les necessitats d'alimentació de persones que es promou de manera coordinada amb altres entitats de la ciutat, el 2017 es van atendre 378 famílies pel programa Tiquet Fresc i 297 per ajuts d'urgències socials. En aquest sentit, la tipologia d'ajuts més requerida és la d'aliments frescs, seguida dels subministraments, habitatge i altres com farmàcia o llet infantil.

Per tal de fer front a necessitats bàsiques per subministraments, habitatge o farmàcia, l'Ajuntament va destinar l'any passat una partida de 21.927 euros per a 81 famílies benficiàries.